Vosak, pčela, prirodna kozmetika – višednevna radionica STEM(AJMO!)

Zajednica tehničke kulture Zadarske županije partner je Centru tehničke kulture Rijeka na projektu STEM (AJMO!) koji se provodi kroz 2022. i 2023. godinu. Nakon uspješno provedenih edukacija partnera na projektu, zajednički smo kreirali niz zanimljivih višednevnih i jednodnevnih radionica koje provodimo s krajnjim korisnicima.

Nositelj projekta STEM(AJMO!) je Centar tehničke kulture Rijeka, a projekt se provodi zajedno s partnerima: Astronomskim društvom Višnjan, Connect IT udrugom za razvoj informacijsko komunikacijskih tehnologija, Gradom Rijeka, Međimurskim informatičkim klubom Čakovec, Sveučilištem u Rijeci – odjel za matematiku i odjel za informatiku, Tehničkim fakultetom u Rijeci, Zajednicom tehničke kulture Karlovac i Zajednicom tehničke kulture grada Splita.

Dana 5. i 6. listopada 2022. godine, suradnica na Projektu, nastavnica kemije i biologije, Ivanka Burazer, provela je s višim učenicima osnovne škole u Osnovnoj školi Šime Budinića u Zadru svoju zanimljivu radionicu VOSAK, PČELA, PRIRODNA KOZMETIKA. Uključena područja STEM-a bila su biologija, kemija, fizika, matematika i informatika, polaznike se upoznalo kako nastaje vosak, a kroz interaktivnu igru i važnost pčela za živi svijet. Polaznici su izradili svoju prirodnu kozmetiku i mjerili što se upija brže u kožu, odigrali su i kviz znanja. Nakon svega osmišljavali su svoj vizual za naljepnicu za posudicu za balzame, a demokratskim glasovanjem izabrao se najljepši vizual.

Cilj projekta

Jačanje kapaciteta uključenih organizacija civilnog društva iz sedam hrvatskih županija u svrhu provedbe aktivnosti popularizacije STEM-a među djecom, mladima i građanima.

Nadležno tijelo

Ured za udruge Vlade RH, putem javnog poziva „Jačanje kapaciteta organizacija civilnoga društva za popularizaciju STEM-a“ (UP.04.2.1.10)

Opis projekta

Na državnoj razini neadekvatno se pristupa znanstvenoj pismenosti, što ostavlja posljedice na naše gospodarstvo, demografiju i društvo u cjelini. Naši učenici postižu ispodprosječne rezultate prema PISA istraživanju u sva tri područja – nizak je interes mladih za STEM zanimanja što zbog nezainteresiranosti za samo područje što zbog toga što se samo područje čini previše kompleksno i nedostižno. Prema istraživanju Cedefop iz 2018. godine 65% mladih smatra da karijera u STEM području zahtijeva previše ulaganja u obrazovanje dok je 23% njih neodlučno o nastavku karijere u STEM području zbog njegove težine. Formalni obrazovni sustav ne uspijeva pravovremeno odgovoriti na promjene u društvu koje ovise o znanosti i tehnologiji zbog čega su kurikulumi zastarjeli te su učenici prepušteni entuzijazmu svojih profesora.

Predstavnici civilnog sektora (nastavno osoblje, zaposlenici, vodstvo, volonteri) iz Primorsko-goranske, Istarske, Karlovačke, Zadarske, Splitsko-dalmatinske, Međimurske i Brodsko-posavske županije uključeni u ovaj projekt unaprijedit će svoja znanja i vještine za provedbu programa popularizacije STEM-a, upoznat će se s primjerima dobre prakse, razvijat će nove metodologije za rad s krajnjim korisnicima te osmisliti i provesti konkretne aktivnosti s građanima.

Glavne aktivnosti projekta

U sklopu projekta partneri će ponuditi 20 tema za 100 višednevnih radionica i 10 tema za 60 jednodnevnih događanja koje će pilotirati na 3.000 djece i mladih. Također, provest će Makeathon, organizirati STEM piknik namijenjen popularizaciji STEM-a među građanima sa šireg riječkog područja i izgraditi STEM park i opremiti STEM laboratoriji koji će ostati kao trajni postavi usmjereni na popularizaciju STEM-a

Možda vam se svidi i ovo ...